Maksuhäiriöt ja perintä

Maksumuistutus

Mikäli sähkölaskusi jää maksamatta, lähetämme sinulle maksumuistutuksen noin 2 viikon kuluttua laskun eräpäivästä. Maksumuistutuksesta peritään 5 euron muistutusmaksu seuraavassa laskussa. Jos maksu jää edelleen avoimeksi muistutuksen eräpäivän jälkeen, siirrämme saatavamme perintätoimisto Lowell Oy:n hoidettavaksi.


Perintätoimisto Lowell Oy

Kun lasku on siirtynyt perintätoimistolle käsittelyyn, maksuajoista ja maksusopimuksista sovitaan suoraan heidän kanssaan. Sähkölaskun lisäksi sinun tulee maksaa heille erilliset perintäkulut. Suoritukset maksetaan ensisijaisesti perintätoimiston ilmoittamalle pankkitilille.
Lowellin asiakaspalvelu:

  • henkilökohtainen asiakaspalvelu päivystää palvelunumerossa 02 2700 300 ma−pe kello 8−20 ja la kello 10−15
  • voit myös hoitaa asiasi kätevästi verkkopalvelunkautta: www.lowell.fi/oma
  • Lisätietoja osoitteessa www.lowell.fi



Katkaisuvaroitus

Mikäli perintätoimisto ei saa suoritusta maksuvaatimukseensa, lähettää se sinulle katkaisuvaroituksen. Varoituksessa on mainittu eräpäivä, jota noudattamalla vältät sähköntoimituksen katkaisun. Maksuaikaa ei enää tässä perinnän vaiheessa myönnetä. Jos suoritusta ei edelleenkään saada, katkaisemme sähköntoimituksen.


Sähkönkatkaisu ja -kytkentä

Sähköntoimituksen katkaisun jälkeen sinun tulee maksaa kaikki erääntyneet laskut sekä palvelumaksuhinnastomme mukaiset katkaisu- ja kytkentäkulut ennen sähkön takaisinkytkentää. Laskut kannattaa maksaa suoraan sähköyhtiön tilille, jotta maksutieto välittyy meille nopeammin. Tarkan summan saat tietoosi soittamalla laskutuspalveluun p. 02 838 6110. Jos saamme maksutiedon viimeistään klo 14, kytkemme sähkön vielä saman päivän aikana takaisin. Emme suorita sähkönkytkentöjä työajan ulkopuolella.