PKV on ottanut käyttöön uuden digitaalisen Kivra-laskutuskanavan

Paneliankosken Voima on ottanut heinäkuun alussa käyttöön digipostipalvelun nimeltään Kivra, jonne kuluttaja-asiakkaat voivat jatkossa vastaanottaa sähkölaskujaan sähköisesti. Helppo, turvallinen ja ilmastoystävällinen palvelu on maksuton, ja sitä voi käyttää verkkoselaimella osoitteessa kivra.fi ja mobiilisovelluksella. Palveluun rekisteröidytään pankkitunnistautumisella tai mobiilivarmenteella.

- Haluamme tarjota kuluttaja-asiakkaillemme uuden digitaalisen palvelukanavan. Kun vaihtaa paperilaskun digitaaliseen, niin paperin, painatuksen ja kuljetuksen aiheuttamat päästöt vähenevät. Lisäksi saat laskusi nopeammin ja sinulle jää enemmän maksuaikaa, toimitusjohtaja Kimmo Nurminen muistuttaa.

Kivraan rekisteröitymisen jälkeen asiakkaiden paperilaskut alkavat automaattisesti saapua jatkossa digipostina Kivraan. Sen sijaan e-laskut eivät muutu Kivraan saapuviksi laskuiksi ilman, että asiakas purkaa ensin e-laskusopimuksensa.

Jos asiakas ei halua tietyn yrityksen lähettävän Kivraan digitaalista postia, sen voi käydä estämässä oman Kivran lähettäjälistalta, jolloin lasku ohjautuu jatkossakin asiakkaan valitsemaan kanavaan.

Uuden laskun saapumisesta saa sähköpostiviestin ja mobiili-ilmoituksen sekä uudet automaattiviestit, kun eräpäivä lähestyy ja jos se ylittyy. Kivrassa on myös sähköinen arkisto ja Kivra-postilaatikon voi jakaa läheisen kanssa. Käyttäjien tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

Ruotsista lähtöisin oleva Kivra-palvelu on lanseerattu Suomessa vuonna 2020. Sen omistavat Kivra Ab, Telia Company ja Resurs Bank.

Laskuihin ja asiakassuhteeseen liittyvät asiat kuuluu jatkossakin hoitaa PKV:n asiakaspalvelussa.