Lyly-myrskyn vakiokorvaukset laskuilla - osaa joudumme korjaamaan
Lähetimme tuoreimpien laskujemme mukana myös Lyly-myrskyn aiheuttamien sähkökatkojen vakiokorvaukset asiakkaillemme. Jatkotarkastelut kuitenkin paljastivat, että laskutusjärjestelmässämme on ollut vanhat eli osittain väärät korvausprosentit. Pahoittelemme osin pieleen mennyttä korvausten maksamista.
Korjaamme virheemme ja korvaamme sähkökatkoista oikeiden prosenttien mukaan asiakkaille tulevien laskutusten yhteydessä. Asiakkaiden ei tarvitse kömmähdyksemme takia ottaa erikseen yhteyttä, vaan käymme kaikki vakiokorvaukset uudelleen läpi ja varmistamme, että jokainen asiakas saa oikean korvausrajan mukaan hyvitystä. Vakiokorvausten tunti- ja korvausrajat ovat muuttuneet 1.1.2024.
Oikea vakiokorvauksen määrä loppukäyttäjän vuotuisesta siirtopalvelumaksusta on:
10 prosenttia, kun keskeytysaika on ollut vähintään 12 tuntia mutta vähemmän kuin 24 tuntia; 25 prosenttia, kun keskeytysaika on ollut vähintään 24 tuntia mutta vähemmän kuin 48 tuntia; 50 prosenttia, kun keskeytysaika on ollut vähintään 48 tuntia mutta vähemmän kuin 72 tuntia; 100 prosenttia, kun keskeytysaika on ollut vähintään 72 tuntia mutta vähemmän kuin 120 tuntia; 150 prosenttia, kun keskeytysaika on ollut vähintään 120 tuntia mutta vähemmän kuin 288 tuntia; 200 prosenttia, kun keskeytysaika on ollut yli 288 tuntia.
Yhdelle asiakkaalle maksetaan kalenterivuoden kuluessa vakiokorvauksia kuitenkin enintään 200 prosenttia vuotuisesta verkkopalvelumaksusta tai 2 000 euroa.