Pieni ja tolkullinen sähköyhtiö. Paneliankosken Voima on sähköyhtiö, joka on palvellut paikallisia asiakkaitaan jo vuodesta 1912.

Ajankohtaista

PKV korottaa sähkön verkkopalveluhintojaan syyskuun alusta

Paneliankosken Voima Oy nostaa verkkopalveluhintojaan 1.9.2025 lähtien keskimäärin seitsemän (7) prosenttia. Asiakkaille on lähetetty kirje, johon on koottu myös uudet hinnat syyskuun alusta.

Hinnankorotus johtuu investoinneista sähköverkon toimitusvarmuuden ja sähkömarkkinalain vaatimusten täyttämiseksi sekä kasvaneista rakennus- ja ylläpitokustannuksista.

Korotuksen avulla pyrimme varmistamaan, että sähköverkkomme vastaa luotettavuudeltaan nykyajan vaatimuksia ja asiakkaidemme tarpeita.

Sähkön verkkopalvelun kokonaishinta muodostuu perus- ja energiamaksuista sekä veroista. Korotuksen vaikutus asiakkaan laskun loppusummaan riippuu sähkönkulutuksesta.

Jos asut kerrostalossa ja vuosikulutuksesi on noin 1 500 kilowattituntia vuodessa, hinnankorotus veroineen on reilun euron kuukaudessa. Omakoti- ja rivitaloasujille korotus jää alle neljän euron kuukaudessa, jos vuosikulutus on noin 5 000 kilowattituntia. Sähkölämmitteisessä omakotitalossa 19 000 kilowattitunnin vuosikulutuksella korotus nostaa laskun loppusummaa reilut yhdeksän euroa kuukaudessa.

Verkkopalvelun perusmaksuilla katetaan esimerkiksi sähköverkon kunnossapito, verkon toimivuuden valvonta, viankorjausvalmius, etäluentapalvelut ja asiakaspalvelu.

Korotus ei koske myyntisopimuksia.

Lue lisää

Lähes kaikki Paneliankosken Voiman verkkoalueen sähkömittarit on jo vaihdettu.

Päivitys mittarinvaihdoista - vaihtamattomien määrä on pudonnut muutamiin

Artikkelin sisältöä on päivitetty 18. kesäkuuta. PKV:n mittarinvaihtoprojekti on viittä vaille valmis, sillä verkkoalueellamme on vaihtamatta enää muutamia sähkömittareita.

Kiitos kaikille verkkoalueemme asiakkaille yhteistyöstä.

Muutamaa asiakastamme emme ole vieläkään tavoittaneet yrityksistämme huolimatta. Olemme lähettäneet tekstiviestejä ja sähköposteja, soittaneet, jättäneet paperisia mittarointiviestejä ja käyneet paikan päällä.

Muistattehan aina ilmoittaa ajantasaiset yhteystietonne asiakaspalveluumme, jos epäilette, että meillä on vääriä, vanhentuneita tai puutteellisia tietoja.

Viimeinen keino on lähettää kirjallinen huomautus asiakkaille, joita emme ole tavoittaneet. Jos huomautukseenkaan ei reagoitaisi, lähettäisimme katkaisuvaroituksen. Jälkimmäistä keinoa emme ole joutuneet käyttämään.

Jos sähkömittarisi on jo vaihdettu, se on merkiltään Aidon ja qr-koodin alapuolella oleva sarjanumero alkaa numeroilla 7359.

Verkkoyhtiöllä on oikeus ja velvollisuus vaihtaa sähkömittarit.

Lue lisää


Keskeytykset sähkönjakelussa



Paneliankoskenvoima